Досвід відвідування німецької мережевої типографії
Дана стаття є скороченим варіантом статті, що була опублікована журналом "World of Packaging" за авторством нашої компанії
Перше, що мені хочеться відзначити – департамент дизайну та конструкції, що вміщує близько 30 осіб. Ці люди виробляють нові конструкції, тестують їх на міцність, стійкість, самостійно підбирають картон до кожної роботи. Потім створюють чудові дизайни і передають у друкарський відділ для втілення в життя їх ідеї. В Україні, на жаль, друкарень із подібними відділами просто немає. В основному в нашій країні друкарні одержують готовий макет від замовника і не мають права вносити до нього свої зміни.
Підготовка та виведення кольоропроби для затвердження її замовником. У німецькій друкарні співробітники компанії готують кольоропробу, враховуючи параметри картону, на якому проводитиметься друк виробу в майбутньому. Так замовник має можливість попередньо побачити як загалом виглядатиме упаковка, але в той же час він розуміє, що кольори, яскравість та інші характеристики готового виробу відрізнятимуться. Він оцінює лише загальну картину майбутнього виробу. Звичайно, іноді вони можуть підготувати кольоропробу із використанням друкарської машини. Але вартість такої послуги має свою заслужену ціну – від 2000 Євро. За присутність замовника на друку тиражу доведеться викласти трохи більшу суму, оскільки друкарня цінує свій час, а замовник, що знаходиться на території підприємства, завжди уповільнює процес виробництва. І немає значення наскільки іменитий замовник, і який тираж він готовий замовити. Правила однакові для всіх, а гроші європейці рахувати вміють. Тому замовник частіше погоджується отримати кольоропробу з принтера, поставити на ній свій підпис і погодитися з тим, що в цілому картинка буде схожою на кольоропробу.
Абсолютно несподіваним і новим рішенням для мене виявилася внутрішня система логістики та переміщення палет до друкарських та висічних машин. Тут все відбувається автоматично без участі людей у цьому процесі. Таких високих технологій я ще ніколи не зустрічала у жодній друкарні, хоч і відвідувала їх раніше і за межами України.
Перегляд готової продукції перед склеюванням або її упаковкою для подальшої передачі замовнику часто не є правилом або навіть окремим процесом в Україні. Тут же, у друкарні Німеччини, нас привели до окремої кімнати, яка призначена для перегляду готової продукції на наявність браку. При цьому бракована продукція ніколи не підкладається до хорошої. Вона перетворюється на відходи виробництва.
І найостанніше, але дуже важливе: компанія всерйоз не тільки замислюється про екологію, сортування та переробку. Вони пішли далеко наперед. Друкарня зменшує можливу кількість пластику в упаковці, вони давно відмовилися від ламінування картону, а машини, які виготовляли ламінацію – розпродали за межі Європи. Наразі вони дійшли до того рівня, коли головною метою в сфері поліпшення екологічної ситуації є замір кількості СО2, викинутих в повітря при виробництві одного тиражу. Цей показник буде записуватись у сертифікатах якості на тираж, який видається замовнику разом із продукцією. А кінцевий термін цього завдання поставлено на 2024 рік.
Гранкіна Валерія, типографія Славена